Brug for hjælp, vejledning eller har du kommentarer eller spørgsmål?
Holland, termik og point
2006-04-11 00:36
Skrevet af Lotte Bank-Nielsen, ØSF

Det er ikke fordi tulipanerne er på vej op langs muren på klubhuset, at mine tanker går mod Holland. Det er tanken om, at størstedelen af landet vil være dækket af vand, hvis digerne blev åbnet, og en forestiling om, at det vil se nogenlunde ud som flyvepladsen på Kongsted gør, mens vi knokler for at få min transportvogn fri af mudderet foran hangaren.
Det er nu ikke kun Østsjællands Flyveklub, der er ramt af det meget sene og våde forår, de andre sjællandske klubber har også deres bekymringer mht. vand på banen.
Derfor bliver der sat kurs mod Arnborg, til trods for at vejret ikke umiddebart lover en flyvende påske. Men hvis man ikke vover...

Mandag morgen belønnes initiativet. Som solen får fat, begynder Arnborg at summe af liv. Det er glædeligt gensyn, knus og håndtryk med dem man ikke har set siden sidste start fra centeret i 2005. Til frokost er omkring 15 fly klar og de første i luften. Sevom det ikke er særligt højt endnu, så ser vejret godt ud! Jeg får faktisk så travlt med at blive klar, at jeg får varmen, trods den kolde forårsvind, der sniger sig ind på een. De lange fra Helly Hansen er fundet frem og termikhattene er skiftet ud med huer, der trukket godt ned om ørene.

Dagens opgave på Arnborg bliver; Arnborg-Mattrup-Langå-Tamdrup-Rind-Hatting-Arnborg, ialt 302km. Vejret bliver bedre, og højere! De fleste flyver med på dagens opgave.

Selvom det er årets første start for mig (og jeg takker mig selv for det PFT jeg huskede at få på en af årets sidste flyvedage på Kongsted) så lokker vejret med mig. Men jeg skal ikke ud at flyve langt. Det bliver til et par gode timer i min LS1?er, i rigtig regulær forårstermik. Og selvom det hagler over Silkeborg og sneer ved Brande, så er det skønt at flyve igen efter en lang vinter.
Alle de andre har været langt omkring og det er ikke mine bedrifter vi snakker om, mens flyene bliver spændt ned mellem bygerne, sidst på dagen.

Hvorfor er det så mig der skriver, når jeg nu ikke engang selv syntes min flyvning er spændende som det de andre beretter om. Jeg fik tilbuddet, kan være et svar, til en begyndelse.
Åbenbart er der nogen i Termik Ligaen, der mener at det en pilot som mig, hvor livs- og flyveglæde følges ad -selvom det i langt de fleste tilfælde foregår med hastigheder under stallingshastighed- ind imellem kan komme med et par ord om hvad det er der sker, især på Sjælland, i vores liga. Nu flyver vi bare ikke på på øen, der giver mig associationer til Holland, endnu.

Så min personlige sæsonstart, bliver også min debut som ?klummeskribent? i Termik Ligaen. I dag kom der point på tavlen hos en lang række piloter.

Mens skyggerne bliver lange på Arnborg og kulden sniger sig ind på tulipanerne ved hytterne, er sæsonen 2006 for alvor igang.

Skrevet af Lotte Bank-Nielsen, ØSF
Arne Boye-Møller


Arkiv
  • Fjederen er helt i bund og spændt [2.revision]
  • Hvor vil du flyve hen idag?
  • Imorgen da
  • Lige lidt detaljer tilbage inden vi går igang
  • Kontor med udsigt..til sæsonstart